اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت در ورامین با تقدیر از آثار برتر برگزار شد

به گزارش ایرنا مراسم اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت عصر شنبه با حضور هنرمندان ، مسئولان و عامه مردم در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرا رازی ورامین برگزار شد که در پایان این مراسم از آثار برتر در حوزه آواهای هنری تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

سعید طاهری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در حاشیه اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : عهدواره سراسری چله مهدویت به مدت ۴۰ روز از دهه فجر تا ولادت حضرت صاحب الزمان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران سیاستگذاری شد که در ۱۶ شهرستان استان تهران ، شانزده رشته فرهنگی هنری با محوریت مهدویت دنبال شده است .

وی افزود : با صلاحدید اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی ، هر شهرستان دریافت کننده یک رشته هنری ویژه بود که در طول این چهل روز شهروندان ۲۶۰۸ اثر هنری را به دبیرخانه این عهدواره ارسال کرده اند.

طاهری با اشاره به رشته هنر اختصاص یافته به شهرستان ورامین اظهار کرد : در عهدواره سراسری چله مهدویت ، رشته آواهای هنری به شهرستان ورامین اختصاص یافت که در این راستا ۷۰ اثر در بخش آواهای هنری گروهی و انفرادی به دبیرخانه مرکزی ارسال و آثار هنری شهروندان دریافت شد.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به نفرات برتر اظهار کرد : امروز که در مراسم اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت هستیم ، بخش اجرا های گروهی ، موسیقی چکامه با سرپرستی مسعود فروزش به عنوان گروه برتر بخش نواهای عمری با محوریت مهدویت انتخاب شده اند و در این راستا گروه تعذیه حضرت عباس از تهران به سرپرستی مجید خسروان و گروه آل یاسین از ورامین با سرپرستی شهرابی به‌ عنوان گروه های دوم و سوم از دید کارشناسان و داوران انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت که به تربیت جوایز هفتاد ، پنجاه و سی میلیون ریالی به گروه های اول تا سوم اهدا شد .

وی خاطر نشان کرد : در زمینه آثار فردی ، بهمن جنیدی از پیشوا ، مهدی حبیبوند از تهران ، محمد میرزایی از بخش جوادآباد ورامین به عنوان از نظر کارشناسان به عنوان آثار برتر شناخته شده و مورد تقدیر مسئولان قرار گرفتند که به نفرات برتر به ترتیب هدایای پنجاه ، سی و بیست و پنج میلیون ریالی اهدا گردید .

طاهری گفت : در حوزه اجرای های گروهی شایسته تقدیر ، گروه احسان به سرپرستی علیرضا بهشتی ، دختران انقلاب به سرپرستی خانم زینب بوربور ، گروه مولودی خوان اخوان از کردستان به سرپرستی منصور مرادی از این عزیزان تقدیر شد .

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد : در این حوزه از عهدواره سراسری چله مهدویت  استقبال خوبی از سوی هنرمندان و شهروندان قرار گرفت که انتظار می رود برای دوره های بعد با درنظر گرفتن زمان بیشتری برای ارسال آثار هنرمندان ، دریافت کننده آثار دیگر هنرمندان نیز باشیم.

ورامین دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.
ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است.